Followers

Wednesday, December 22, 2010

Jiwa Kering

Kawan saya tengah bersedih, maka saya ingin memberi senyum padanya.


Jiwa kering
Dengar perkataan ini dari seorang kakak,terus suka.Katanya kakak ini
jiwa kering,manalah ada lelaki yang nak.Yang saya faham(buat tafsiran 
sendiri),dia tak mahu ada terlibat dengan bab cintan-cintun ni,
belum tiba masa,maka saya pun harus berjiwa kering.


Tak pandai sebenarnya nak tulis bab ni,kekeringan idea tapi saya 
ingin tenangkan kawan saya.NAH! (latar belakang lagu:KCB)


Moga kita semua dijaga rapi oleh Allah hinggalah tiba 'kekasih halal'
nanti.Susah sebenarnya nak lawan perkara ini kerna ia bermain dengan'
fitran insani yang lemah, maka itulah cabaran buat kita.Dengan usia 
yang memang tak dinafikan lagi kuat dugaannya.


Mujahadah melawan nafsu!!


Jika kamu payah nak lupakan dia, cubalah! jangan mengalah!


Its maybe not the right time now.When the time comes, duduklah
seorang di kutub utara, seorang lagi di kutub selatan, maka ia tetap
datang.Jodoh itu percaturan Allah sejak azali lagi.


Percayalah dengan aturan jodoh terbaik Tuhan.Moga yang datang
nanti benar-benar sekufu( syarat nak cari pasangan Islam) dan bakal
buat kamu bahagia tanpa perlu menipu kamu gembira.


Bolehkah saya mahu tetap tunggu dia??


Wow,amazing!!kuat betul panahan arjuna.Moga kita terjaga dari fitnah.


Tak salah menunggu.tapi dalam menunggu dia, jika yang ditunggu tak dapat
jangan pernah tutup hati kamu pada orang lain( adeh,apa punya nasihat ni?)
Dalam menunggu, maka lebih eloknya kita islah(perbaiki) diri kepada yang 
lebih baik supaya nanti kita berdiri sama tinggi ,duduk sama rendah dengan 
dia.Jagalah akhirat di samping sibuk mengejar dunia kita :)


Akhirnya,doakanlah yang datang nanti adalah yang terbaek.
Kerna Allah pemilik segala hati.Dia Maha Tahu apa yang terbaik untuk kita.


Mungkin dia datang sebagai wasilah dari ALLAH untuk kamu berubah.
Pandanglah dengan sisi positif bahawa kamu hilang dia sekarang bukan
satu yang merugikan sebab ia tambah dekatkan kamu dengan DIA.


Kekasih yang HAKIKI!


Ahh,cantik sungguh aturan Allah kepada kita yang lemah ini.




Allah sayangkan kita even-even more kawan.Sebab itu DIA berikan
kamu sedikit sakit dengan kehilangan dia supaya gembira datang
mengganti dalam redhaNYA.Bukan dalam gembira yang terpalit dosa.


Cukuplah ALLAH untuk kamu.Pada aku jua.Maka bila kita letakkan akhirat 
di hadapan, dunia juga bakal turut serta dalam perjalanan panjang ini 
mengikut aturanNYA.


Berhijrah ke fasa baru masih belum terlambat,dan tak pernah terlambat!
Berhijrah menuju hasanah di hujungnya,insyaAllah..


Apa kaitan dengan tajuk??


Lalu, buat masa sekarang berjiwa keringlah dengan cinta yang tak pasti.
Basahkan jiwa dengan DIA yang setia dengan kita.Setia sentiasa.


Basahkan hati dan bibir dengan ingatan pada ALLAH semata.
Maka kamu boleh lupakan dia,insyaAllah,doakan banyak-banyak.


Moga ALLAH sentiasa melindungi kita,ameen =)


p/s:adeeh,macam dR.cinta plak..

7 pengomen sporting!:

iqbalsyarie said...

menarik. mengaitkan jiwa kering dengan prinsip cari yang terbaik dan kahwini yang terbaik. sangat membuka minda :)

alia nurse said...

berjiwa kering..kn jg hati agar sentisa berhubung dengan Allah,tegas bersemuka dengan nafsu sendiri

shena said...

sape yg minta nasihat ni etiey?..kita sama2 kenal kan?

sisIzzati said...

iqbal& k.alia: jiwa kering utk manusia lalu dibasahkn pdNya yg Esa.harus walau payah.

shena:ya ukhti fi qalbi..x,shena xkenal..skulmate ety :)

Perindu_Ilahi said...

maka pastikan jiwa itu tidak kering...
basahkanlah ia dengan cinta Allah yg kekal abadi ^^

Izzati Hashim said...

nice though, thanks for sharing sis (=

kena kuatkan? mujahadah melawan nafsu sendiri...

setiap org dah da jodoh masing2, hakikatnya sudah tertulis satu nama di Luh Mahfuz.

sisIzzati said...

kena yakin dgn aturan ALLAH.
yeah,mujahadah kena kuat!!
moga ALLAH kuatakan kita smua :)

 

Blog Template by BloggerCandy.com