Followers

Sunday, May 17, 2009

dia juga mengerti




mungkin entry saya tidak sama spt biasa
kali ni, sekadar mahu b'kongsi sesuatu
tentang adik bongsu saya, arief najwan


hujan lebat hari ni, sejak 2hari kebelakangan
membataskan xtvt harian..
hajatnya,kami sekeluarga mahu menjenguk
adik lelaki sy,Luqman Hakim
di maahad al-husna, terpaksa d posponed..
melepak di rumah inilah masa saya bersama
keluarga sblm smbung belajar 23/5 nnti
bercerita tentang...
abang yg kena buat rayuan utk politeknik
& juga tntg rancangan ku b'tukar kos
semasa ta'aruf week nanti
mgkin sns hayat or sns ksihatn bsekutu
ku harap dapat..ameen


azan magrib, parentsku b'siaga k masjid
saya dan adik bongsu duduk di rumah
solat b'sama..
sblm solat, sy terkejut slps tau 1 berita dr shbtku di Intec
x penting utk ditulis di sini,biarlh rahsia
saya yg suka mengacau adik
b' tnya "kalau dgr zikir allahumma..."
( yg slalu ad di ikim.fm sblm wktu solat)
"tanda apa rih??"
adikku terus menjawab" tanda kiamat"
aku terkesima mendengar segara beri respon
"arieff!!" dgn suara yg dibuat agak kasar
dia terkejut lalu terus melompat mendekatiku..
"kenapa takut ke?"aku tanya
melihat mukanya berubah
"takut, kiamat..pembalasan"
sekali lagi aku terkejut..ya Allah adikku
aku menenangkannya..
"bukan tanda kiamatla, zikir tu tnda ore nak azanla"
dia sengih menampakkan gigi depannya yg 2 tiada..
tenang sudah barangkali..


dia kembali sambung melukis..(ni mmg hobinya)
"okla, k.ety nk g smayang dlu, arif tggu deh..
nati k.ety amek air semayang, arif plak"
hehe dia pun buat2, berani.."gila dulu k.ety"
keluar dr toilet, saya suruh dia amek air semayang
"semayang kena awal, nati Allah marah"
dia wat dunno je..aish, xleh jadi ni
"kiamat arif..pembalasan" aku guna balik ayat tadi
zupp..cepat2 dia bangun..
"aik, kenapa nangis" pelik lihat matanya berair
tadi ok jer..
takkan sebab ayat tadi??saya berfikir
"takut kiamat ke?"
"um, takut pembalasan"


masyaAllah, budak tu benar2 membuat saya berfikir
sekecilnya(darjah 3) mengerti
mungkin dia tidak mengerti dalam erti sebenar
tapi reaksinya apabila kiamat disebutkan
benar2 terkesan kepadaku
jika dahulu, saya sebesarnya masih tidak b'fikir
tentang itu, sekadar belajar mungkin
lalu terbang di bawa angin lalu..

~sedarlah, dunia sudah akhir zaman~

0 pengomen sporting!:

 

Blog Template by BloggerCandy.com