Followers

Saturday, May 16, 2009

::guru pembina negara bangsa::

tanggal 16 Mei 09
pertama skali, saya ingin mengucapkan 
SELAMAT HARI GURU
kepada semua guru yang pernah mengajar saya di 
PASTI AL-HUSNA,SK ISLAH 
SMKA NAIM LILBANAT & PLKN K.B.R


dari tidak kenal ABC di umur 5tahun -17tahun 
saya sudah melepasi spm dgn bm, bi ,bio,maths, physics,chem etc
sekarang saya sudah pun 18tahun (dah tua rupanya)
dan bakal menjejak kaki k kampus matrik UIAM PJ..
mungkin tiada panggilan cikgu lagi, prof, puan, cik, tuan sebagainya
tapi mereka tetap sama!!
seorang insan yang sangat berjasa kepada saya 
bukan saya sahaja, juga kepada seluruh manusia yang pernah 
bergelar anak didik mereka..

namun, guru yang paling agung kepada seluruh umat manusia 
tidak lain tidak bukan adalah:-
Rasululullah s.a.w, Nabi Junjungan kita
dari Bagindalah, kita belajar tarbiyyah Islam, 
mengambil dan amalkan Islam sebagai Al-Deen..
alhamdulillah kita dapat menjadi ummat MAHAGURU kita..
ummat terbaik di sisi ALLAH S.W.T

akhirul kalam..sekali lagi saya titipkan HAPPY TEACHERS DAY
kepada semua guru di Malaysia..kalian sangat berjasa kepada kami semua
hanya Tuhan yang mampu dan selayaknya membalas jasa kalian
kami doakan kalian sejahtera dan bahagia
dan di bawah rahmat ALLAH di dunia dan akhirat,ameen


yg benar,
nur izzati bt johari
ex-islah 99-03,smka naim 0408
wirawati negara 2o09
halalkan semua ilmu yang cikgu2 berikan kepada saya
dan doakn kejayaan kami selalu..
terima kasih banyak2 cikgu!!
jika hari ini seorang .....
tapi semua itu bermula dari guru yg mengajar tulis & eja
sungguh mulia kerja kalian semua
TAHNIAH CIKGU!!

0 pengomen sporting!:

 

Blog Template by BloggerCandy.com