Followers

Monday, July 20, 2009

pulang sekejap

bismillahirrahmanirrahim
with da' name of ALLAH,
the MOST GRACIOUS, MOST MERCIFUL
(ayat famous dekat cfs iium pj)
setelah bertapa 2 bulan di negeri orang
saya kembali mnulis..he3


tp selamat menyambut
Isra' Mikraj 1430
27rejab, kita difardhukan solat 5waktu
1 cerita ingin dikongsikan berkenaan Israk Mikraj:
"ketika Rasulullah S.A.W naik ke langit, Baginda telah bertemu
Nabi Ibrahim AS.
Nabi Ibrahim telah menyampaikan salam
kepada seluruh umat Nabi Muhammad S.A.W"

lihat, betapa beruntungnya kita umat Rasullah S.A.W
menerima salam daripada Bapa Segala Nabi
alhamdulillah
 waalaikumusalam ya Nabi Allah..

kali ini, tidak banyak utk dikongsikan
sekadar pemerhatian sepanjang pertapaan
pertama sekali
keadaan di negeri sndiri berbanding negeri tapaan
amat jauh bezanya
kalau di sini kita masih sempat b'tukar senyum
b'tanya khabar, berborak mesra
di tempat tapaan saya
ada tetap ada, tp agak sukar
melainkan b'sama org yg telah lama kenal
mgkin disebabkan lain orang, lain cara sosialnya..


namun saya turut jatuh cinta dengan tmpat tapaan saya
krn tapaan saya mengingatkan kpd sekolah saya dahulu
wlu kelainannya dgn adanya 'brothers'
belajar n mnuntut ilmu bersama2 'sisters'
ini membuatkn saya agak sesak nafas
istilah allergik sering menerpa di minda
nmun demi illmu tetap saya hadapi
dalam keadaan batasan yg utuh


usrah dan study circle
benar2 membuatkan ukhuwah terasa manisnya
wlu baru bersua n berkenalan
nmun jalinan tersulam elok
bersama naqibah yg baik n byk ilmunya
membuatkan saya t'ingat igrowth 


namun di mana kita berada
kita tetap berada di bumi pinjaman-Nya
harus dan mesti diselitkan kesyukuran
walau bukan semua yg kita inginkan
dapat dikecapi spanjang hidup ini


"dan boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu
baik bagimu,tapi boleh jadi kamu menyukai sesuatu
padahal itu tidak baik bagimu"
(al-baqarah,216)


^..letakkan pengharapan pada PENCIPTA dan bukan pada CIPTAANNYA,
biar kita hilang kawan krn BERJUANG, jangan
hilang KAWAN SEPERJUANGAN..^
 wallhua'lam..
~luv u ol lillahitaa'la~

0 pengomen sporting!:

 

Blog Template by BloggerCandy.com