Followers

Tuesday, January 10, 2012

Dialog #1-Saham Buku


Izzah: mira,ko tau tak, kita dapat voucher buku rm200 kut,.syok luar galaksi aku nak borong buku cuti semester ni.


Amira:ye ke?waa seronoknya, aku baru plan bajet rm100 untuk beli buku, rezeki dari langit ni.Alhamdulillah


Izzah:aku dah terbayang2 buku apa aku nak jadikan koleksi,Hlovate kena ada, seerah Raheeq Al-Makhtum tak leh takde sempena datangnya Maulid Nabi SAW..and tambah buku motivasi hidup..U-turn atau sewaktu dengannya.


Amira:hmm betol2, masuk 21 tahun ni, sambutan besday Nabi kena lebih dari biasa,asyik birthday manusia je sambut pongpang2.


Izzah: tu la pasal.tak kesahlah orang nak kata apa, tapi kena buktikan cinta untuk manusia agung..bukan aci sembang pasal cinta manusia yang tak nampak lagi mana nak hala.


Amira: haha, baek ustazah..tapi kan aku still nak mintak duet dari abang aku boleh tak untuk beli buku..?


Izzah: awat plak? tak ke banyak gedabak rm200 tu, tak cukup lagi ke..?amboi lebih sudu nampak..


Amira: bukan, aku nak bagi saham kat dia. ye la,kalau aku beli buku,walau aku yang baca tapi dia akan dapat pahala,sebab dia bagi duet.Kalau aku boring, aku kasi orang laen baca, dia pun still dapat pahala.


Izzah:wohaa,terbaek punya idea!aku tak terpikir pun.Saham untuk ilmu yang bermanfaat kan.Ok,aku nak kebas duet abang aku jugak la.Tidur sambil senyum aku malam ni.


Amira:[...]




Moral: jangan kedekut beli buku dan gunakan duet sebaeknya agar gain saham akhirat :)

0 pengomen sporting!:

 

Blog Template by BloggerCandy.com